Kontaktirajte nas

Uhvatite korak s konkurencijom ili jednostavno isprobajte nove mogućnosti koje vam pruža Interent marketing. Oni koji su se oprobali samostalno ili preko druge agencije u kampanjama ili marketing aktivnostima, nudimo kvalitetnu nadogradnju pomoću naših certificiranih specijalista.

header background

SEO za web stranice manjih obrta i tvrtki

Razlika između SEO i SEM

SEO za web stranice manjih obrta i tvrtki

Zainteresirani ste za optimizaciju za tražilice, ali ne znate gdje početi? Današnji tekst pomoći će vam da shvatite osnove SEO-a za manje poslovne stranice.

Suprotno generalnom mišljenju, optimizacija za tražilice (SEO) nije nuklearna fizika. Zapravo, prava istina je da bilo tko s dovoljno vremena može implementirati osnovne elemente koji su vezani za optimizaciju web stranice. Ovo su dobre vijesti za vlasnike malih djelatnosti kojima često nedostaje sredstava za unajmljivanje profesionalne SEO tvrtke.
Prije nego krenemo sa spomenutim elementima, postavljanje temelja je jednako bitno, ako ne i bitnije od same optimizacije. Ti temelji su istrživanje ključnih riječi. Preskakanje ovog koraka može uzrokovati baziranje na potpuno krive fraze za vaš poslovni model. Većina vlasnika malih djelatnosti ima generalnu ideju o tome koje su ključne riječi bitne za njihov posao. Cilj je poduprijeti pretpostavke pravim podacima i, u procesu, otkriti dodatne ključne riječi koje su možda propuštene.

Iako postoji nekoliko odličnih alata za istraživanje ključnih riječi, preporučit ću besplatni Google Keyword Tool, koji je savršen za početnike. Alat je prilično jednostavan – unesite frazu ili više njih, dodajte vašu web stranicu i pretražite. Možete odabrati i napredne postavke, npr. ograničavanje pretrage prema lokaciji i jeziku, pretragama na mobilnim uređajima itd. Ne samo da će alat pronaći dodatne fraze koje ste možda propustili, već će napraviti globalne i lokalne pretrage i prikazati konkurenciju za svaku frazu.

Jednom kada je popis ciljanih ključnih riječi i fraza složen, slijedeći korak je identificirati koje podstranice na vašem webu podržavaju pojedine fraze. Ovo nazivam “proces mapiranja ključnih riječi”. Često će to biti jednostavan zadatak, ali nekada će biti i dosta složeno. Ako imate problema sa svrstavanjem fraza po podstranicama, pokušajte napraviti Google pretragu sa “site” naredbom (site: www.vašaadresa.com ključne riječi). Ovo će često stvoriti listu podstranica sa vašega weba koje bi mogle biti dobri kandidati za popis.

Krenimo sada na osnovne elemente svake stranice koji mogu biti optimizirani, kao i na neke osnovne smjernice. U većini slučajeva postoji samo pet elemenata web stranice koje trebate optimizirati:

  • 1. Title tagovi
  • 2. Meta opis tagovi
  • 3. Tekst stranice
  • 4. Alt atributi
  • 5. Anchor tekst u tekstualnim poveznicama

1. Title tagovi

Title tagovi su najbitniji element optimiziranja stranice. Ako ne radite ništa drugo, optimizirajte title tag! Postoje različiti formati koji se mogu koristiti, no ja preferiram slijedeći:

<title>Fraza s ključnim riječima | Ime tvrtke ili web stranice</title>

Neki ljudi zbog brandiranja vole staviti naziv tvrtke na prvo mjesto. Drugi ga potpuno izostavljaju kako bi imali više znakova za iskoristiti (napomena: generalno imate oko 65 znakova u title tagu prije nego tražilica odsiječe ostatak). To nije čvrsto pravilo jer je svaka tražilica drugačija. Osobno mislim da je bitno imati ime tvrtke ili proizvoda u title tagu jer je branding od presudne važnosti. U svakom slučaju, izbjegavajte nabacivanje previše ključnih riječi u title tag ili ponavljanje iste riječi više puta. Cilj je osigurati da je fraza na dobroj poziciji, ali u isto vrijeme i uvjeriti se da vaš naslov privlači klikove posjetitelja.

2. Meta opis tag

Iako mnoge tražilice koriste dio teksta iz sadržaja vaše stranice kako bi formirale opis koji je vidljiv u rezultatima pretraživanja, ne škodi napisati kratki opis baziran na generalnoj temi stranice. Ti opisi se mogu i hoće pojaviti u rezultatima pretraživanja jer ih tražilice indeksiraju i koriste u svojim algoritmima rangiranja. Mogu biti korisni i za davanje dobrog opisa stranice nekome tko ju želi povezati sa svoga weba.

3. Tekst stranice

Nadajmo se da vaša stranica ima dobro napisan tekst. Ovdje je ideja osigurati da se ciljane fraze dobro predstavljaju unutar teksta, ali na prirodan način. Drugim riječima, nemojte pokušavati forsirati frazu kako bi se pojavila što više puta jer će tekst izgledati neprirodno. Tekst mora biti napisan kako bi doveo, educirao ili što je god vaš cilj. Mora biti pisan za vaše korisnike. Oni su ti koji će podržati vaš posao, ne tražilice.

Nemojte se brinuti o formulama gustoće ključnih riječi jer one ne postoje. Kada bi postojale, mijenjale bi se neprestano jer se konkurencija za pozicije u organskoj pretrazi stalno mijenja. Ovisno o tome koliko teksta postoji na stranici, pokušajte ciljanu frazu dobro uključiti barem nekoliko puta.

Izbjegavajte scenarije poput ovoga:

Naše zelene stvarčice su najbolje zelene stvarčice u industriji zelenih stvarčica. Nudimo velike zelene stvarčice, kao i male zelene stvarčice. Nudimo zelene stvarčice u velikim količinama, kao i u malim. Ako tražite zelene stvarčice, ne trebate tražiti dalje, jer su naše zelene stvarčice najbolje zelene stvarčice na cijelom planetu zelenih stvarčica. Zvuči glupo, zar ne? To je zato jer i je glupo i odbit će posjetitelje brže nego bilo što drugo.

4. Alt atributi

Alt atributi, često zvani i alt tagovi (iako je to krivi pojam) sastoje se od teksta koji se nalazi iza slika na vašim stranicama. Algoritmi tražilica uračunavaju alt atribute iza slika s poveznicama. Iako bi sve vaše slike trebale imati alt atribute zbog “usabilitya”, slike koje su poveznice na druge stranice trebale bi opisivati stranicu na koju se povezuju, dok nepovezane slike trebaju opisivati samu sliku. Imajući to na umu, dobar SEO ulazi u igru kod povezanih slika. Ovdje se mogu iskorištavati ključne riječi koje su bitne za stranicu na koju se povezuju. Kako god, upozoravam vas da ovo koristite na jednostavan način, a ne kao priliku za nabacivanje beskrajne količine ključnih riječi. Izgledat će poput spama i neće pomoći.

5. Anchor tekst u tekstualnim poveznicama

Kao što alt atributi kod slika s poveznicama pomažu SEO-u, pomaže i korištenje anchor teksta u tekstualnim poveznicama. Ponovno, upozorenje: kada se optimizira anchor tekst u tekstualnim poveznicama, imajte na umu posjetitelje vaših stranica. Pobrinite se da tekst izgleda normalno.

Što je preostalo?

Možda ste primijetili da nisam pričao o keyword meta tagu, header tagovima, bold tagovima itd. To je zato jer nisu toliko bitni. Keyword meta tag je manje više beskoristan. Google i Bing ga ne indeksiraju. Heading tagovi nisu nikada imali prevelik utjecaj (iako može pomoći korištenje H1 tagova u vašim naslovima). Isto je i s boldanim tekstom. Definitivno možete koristiti ove elemente, ali samo tamo gdje ima smisla, ne zbog toga kako biste poboljšali poziciju u rezultatima pretraživanja. Imajte na umu da su ovo osnovni temelji. Svaki web i svaka podstranica je različita i može stvoriti jedinstvene uvjete. Jednostavno postoje neke osnovne stvari koje treba imati na umu kod optimizacije pojedinih stranica, a koje bilo koji vlasnik male djelatnosti može implementirati.

Prijavite se za besplatnu SEO analizu vaše web stranice.