Kako AdWords/PPC agencije naplaćuju svoje usluge?
Na tržištu postoji mnoštvo agencija koje pružaju usluge AdWords oglašavanja. Kako velika većina njih ne ističe cijene svojih usluga, vi do samog kontaktiranja agencije ne možete znati koliko novca je potrebno da izdvojite za vaše oglašavanje.
Uz to, postoji nekoliko glavnih modela naplate o kojima će biti riječi u ovom članku.
Kada radite oglašavanje na Googlu prije svega morate biti svjesni da ćete imati dvije vrste troška. Prvi trošak biti će onaj koji plaćate Googlu da se možete oglašavati na njihovoj tražilici. Drugi trošak biti će trošak prema agencijama koje će voditi vaše kampanje. U taj trošak ulazi sastavljanje kampanja, grupa oglasa, oglasa, mjesečno optimiziranje i sve ono što će agencija napraviti u dogovoru s vama kako bi postigla što bolje rezultate te vam time osigurali više prodaja.
Specifične vrste naplate:
Postotak od vašeg uloga
Najveći broj agencija koristiti će upravo ovaj način, makar u nekoj mjeri. Agencija će procijeniti koliko postotka vašeg mjesečnog uloga trebate odvojiti da vam oni vodili kampanje. Na ovaj postotak utjecati će prije svega visina vašeg uloga prema Googlu, tako da se ne iznenadite ako agencija s vama ne bude htjela poslovati ako je vaš mjesečni ulog premal i time ne opravdava broj sati koje agencija mora uložiti u postavljanje i vođenje.
Primjenjivanje ovakvog načina naplate jedan je od jednostavnijih obračuna u kojem klijent može biti siguran da agencija garantira kako će se o njegovom računu brinuti čitav mjesec.
Fiksna cijena po satu/mjesecu
Kao kod freelancera, neke agencije procijeniti će koliko im je mjesečno potrebno vremena da bi vodili kampanju i naplatiti vam iznos na osnovi broja utrošenih sati.
Rjeđe, moguć je i fiksni mjesečni trošak koji se najčešće uspostavlja nakon što se klijent i agencija dobro upoznaju i nakon što nekoliko mjeseci zajedno rade.
Naplata prema broju kampanja ili grupa oglasa
Svaka AdWords agencija za vaše će potrebe odrediti broj potrebnih kampanja i grupa oglasa. Što više kampanja pokrenu to će njihovo održavanje biti teže, zbog toga postoji dobar broj agencija koje će se odlučiti na naplatu prema broju otvorenih kampanja i/ili grupa oglasa.
Ovakav model naplate klijentima osigurava brigu za njihove kampanje tokom čitavog mjeseca, ali svaku novu kampanju agencija će vam zasebno naplatiti. Ovakav način oglašavanja pogoduje klijentima koji imaju mali broj kampanja i ne misle raditi mnoštvo promjena.
Hibridni načini naplate
Hibridni načini naplate najučestaliji su kod AdWords agencija na našem području. Varijacija je mnogo, a mi ćemo vam približiti one najpopularnije.
Trošak postavljanja kampanje + mjesečni postotak od vašeg uloga
Ovakav način naplaćivanja sastoji se od jednokratnog troška naplaćivanja postavljanja kampanje i mjesečnog postotka vašeg uloga. To znači da ćete prvi mjesec imati znatno više troškove nego svaki sljedeći.
Ovakva model naplate popularan je kod agencija budući da si s njim oni osiguravaju dugoročniji posao. Mnogi klijenti žele vidjeti isplati li im se ulaganje u online marketing, a ako prvi mjesec plate veću svotu novca nema logike da prekinu sljedeći mjesec kada bi im na naplatu trebao stići znatno manji iznos.
Trošak postavljanja kampanje + mjesečni postotak od vašeg uloga + fiksni mjesečni trošak
Uz sve što je navedeno u prethodnom opisu dodaje se i fiksni mjesečni trošak koji plaćate agenciji.
Iako se čini da dodavanjem novog troška samo dolazi do poskupljenja konačne cijene koju klijent plaća, to ne mora biti slučaj. Agencije koje posluju prema ovom modelu, u prosjeku će imati značajno manji postotak koji uzimaju od vašeg mjesečnog uloga.
Ovakav način naplate pogoduje onim klijentima koji imaju velike mjesečne troškove prema Googlu, budući da će agencija uzimati manji postotak nego u prethodnom modelu.