Što je PPC oglašavanje i kako Google AdWords radi besplatni branding
PPC (Pay per click) je model internet marketinga u kojem oglašivač plaća samo kada netko klikne na njegov oglas.
Oglašavanje na Google tražilici je jedno od najpopularnijih oblika PPC oglašavanja.
Oglašavanjem na Google tražilici vaš se oglas pojavljuje kada netko traži pojam vezan za vaš oglas tj. za ključne riječi koje ste odabrali za svoj oglas. Ako osoba klikne na vaš oglas, bit će preusmjerena na vašu web stranicu a vama će se naplatiti taj klik.
Potencijal i doseg oglašavanja na Google tražilici se može isčitati i iz činjenice da se na Google tražilici pretražuje 40 000 upita u sekundi.
Osim oglašavanja na Google tražilici, može se oglašavati i na tisućama web stranica koje su sklopile partnerstvo sa Googleom.
Nakon što je oglas doveo potencijalnog kupca na vašu web stranicu, vi želite da ta osoba poduzme akciju koja je od koristi za vaše poslovanje. Npr. osoba može:
- obaviti kupnju,
- poslati upit za proizvod preko kontakt forme,
- kliknuti na vaš broj telefona na webu i nazvati vas za upit i sl.
Ono što je najbitnije kod PPC kao i bilo kojeg drugog oglašavanja jest da od oglašavanja trebate imati više prihoda nego troškova. Tako npr. ako potrošite 1000 kn na oglašavanje, trebate minimalno 1000 kn i zaraditi od oglašavanja. Ako to nije slučaj, nešto nije kako treba.
U slučajevima kada je svrha oglašavanja samo branding, najbolje je koristiti model AdWords oglašavanja u kojem se plaća po broju prikazanih oglasa umjesto po kliku jer je to povoljnije za oglašivača.
Ono što je zanimljivo kod PPC oglašavanja jest da s obzirom da se plaćaju samo klikovi na oglas, dobijete i svojevrsni besplatni branding. Ako ljudi i ne kliknu na oglas, velike su šanse da će se u budućnosti sjetiti vaše tvrtke kada budu trebali slične usluge ili će radije odabrati vas kada budu istraživali potencijalne partnere jer ste im poznati.