Koje društvene mreže odabrati za marketing vaše tvrtke
Ako ste odlučili krenuti sa marketingom na društvenim mrežama, važno je promisliti u koje društvene mreže bi vam se isplatilo uložiti vrijeme.
Nema smisla otvoriti profile na svim postojećim društvenim mrežama, koje kasnije niti bi imali vremena kvalitetno održavati, niti bi uspjeli učinkovito koristiti zbog specifičnosti društvene mreže i njezinih korisnika.
Kada odlučujete koja društvena mreža bi vam se isplatila, važno se je zapitati: “Gdje se nalaze osobe koje djele interese tvrtke?” Trebali bi znati tko su vam potencijalni i postojeći kupci i kakav sadržaj njih zanima. Na temelju tih informacija možete suziti listu društvenih mreža kako bi dobili one koje će vam pomoći u dosezanju vaše ciljane publike.
Donosimo pregled najpopularnijih društvenih mreža te u kojim slučajevima je koja društvena mreža najbolja
Facebook – pokrivanje široke publike
Facebook je jedina mreža koja je toliko rasprostranjena da od nje može skoro svaka tvrtka imati koristi. Ako želite imati što širu publiku i što veću mogućnost dopiranja do potencijalnih kupaca, Facebook je pravi izbor.
Više od 70% korisnika interneta koristi Facebook koji je daleko najpopularnija društvena mreža. Ne samo što Facebook ima najviše korisnika već je i najčešće korištena društvena mreža te ima najvišu razinu angažiranja korisnika.
Linkedin – za B2B tvrtke
Linkedin je odličan za B2B tj. business to business tvrtke (tvrtke koje prodaju tvrtkama) kojima su ciljana skupina osobe zaposlene na određenim radnim mjestima u raznim tvrtkama. Na Linkedinu su većinom ljudi u poslovnom raspoloženju tako da je ta društvena mreža optimalna za takozvani ‘networking’ te razmjenu informacija vezanima za poslovanje.
S obzirom da su korisnici Linkedina uglavnom visokoobrazovani ljudi često zaposleni na visokim pozicijama u tvrtkama te odlučuju o tvrtkinim kupovinama i investicijama, oglašavanje na Linkedinu pruža kvalitetnu publiku koju se isplati ciljati sa B2B oglasima.
Pinterest – za vizualne djelatnosti
Ako poslujete u vrlo vizualnoj industriji sa kupcima koji se vole izražavati kroz slike, Pinterest je pravi izbor. Prije nego krenete sa Pinterestom, razmislite o vašoj ciljanoj publici i njihovim interesima te da li bi vaša ciljana publika bila zainteresirana za društvenu mrežu poput Pinteresta gdje je fokus na lijepim vizualnim slikama.
Pinterest je veoma popularan među ženama dok muškarci čine samo manji dio korisnika. To Pinterest čini dobar izbor ako su vam ciljana skupina žene.
Primjer krajnjih proizvoda koji bi bili dobro prihvaćeni među publikom na Pinterestu: kozmetika, odjeća, tkanina, igračke za djecu itd.
Twitter – za dvosmjernu komunikaciju
Twitter je pravi odabir kada želite dosegnuti mušku i žensku publiku zainteresiranu za aktualne teme. Twitter je za razliku od Facebooka više orijentiran na dvosmjernu komunikaciju te je izvrstan izbor ako se želite angažirati u stvaranju odnosa sa vašim kupcima na način da odgovarate na njihova pitanja i razmjenjujete mišljenja i informacije.
Instagram – za vizualne djelatnosti i širenje svijesti o brendu
Instagram je, poput Pinteresta, najbolje koristiti kada vaša djelatnost ima određeni vizualni aspekt kojeg možete prikazati i za koji je vaša ciljana publika zainteresirana. Instagram ima dobre predispozicije zbog toga što kvalitetne slike uz pametno korištenje hashtagovamogu lako postati popularne.
Jedna mana Instagrama je što ne možete u objavama stavljati linkove već samo u opis svog profila. Zato je Instagram bolji za širenje svijesti o brendu a manje za privlačenje posjetitelja na web stranicu.
Zaključak
Sad kada ste se upoznali sa najpopularnijim društvenim mrežama, vjerujemo da možete lakše razlučiti u koju društvenu mrežu vam se isplati a u koju ne isplati ulagati vrijeme i novac te na kojoj društvenoj mreži je najveća vjerojatnost da se nalazi vaša ciljana publika.
Kada odlučite u koju društvenu mrežu ili mreže ćete ulagati svoje vrijeme i/ili novac, morate privući vašu ciljanu publiku sa odgovarajućim sadržajem. Objavljujte sadržaj koji je relevantan, kreativan, informativan i zanimljiv jer u suprotnom vam profil na društvenim mrežama neće puno koristiti.
I zapamtite, društvene mreže su na kraju krajeva dvosmerni kanali tako da nemojte izbjegavati sudjelovati u razgovorima vaše ciljane publike te odgovarati na komentare i poruke.