Kontaktirajte nas

Uhvatite korak s konkurencijom ili jednostavno isprobajte nove mogućnosti koje vam pruža Interent marketing. Oni koji su se oprobali samostalno ili preko druge agencije u kampanjama ili marketing aktivnostima, nudimo kvalitetnu nadogradnju pomoću naših certificiranih specijalista.

header background

Istraživanje o konzumaciji medija, navikama korištenja interneta i kupovine putem interneta

Razlika između SEO i SEM

Istraživanje o konzumaciji medija, navikama korištenja interneta i kupovine putem interneta

2015. godine IAB Croatia je proveo istraživanje o konzumaciji medija i navikama korištenja, korištenju interneta, te aktivnostima na internetu i online shoppingu na uzorku od 1000 ispitanika u Hrvatskoj.

Upitnik je bio serviran online te je istraživanje reprezentativno za internetsku populaciju.

Istraživalo se koji su najkorišteniji mediji, kako i koliko često se koriste, navike korištenja interneta i online shoppinga.

Konzumiranje medija i navike korištenja

U istraživanju je čak 100% ispitanika izjavilo da u tipičnom tjednu (radni dani i vikend) koriste internet. Nakon interneta slijedi TVkoji konzumira 89% ispitanika te radio sa 58%.

Prosječno vrijeme koje ispitanici provode dnevno na internetu je 6.89 sati. Radio slušaju u prosjeku 2.81 sati dnevno a televiziju gledaju u prosjeku 2.58 sati dnevno. Najmanje vremena provode čitajući novine (0.67 sati dnevno) i časopise (0.61 sati dnevno).

Po pitanju korištenja raznih medija svih 7 dana u tjednu, najviše ispitanika – 83% koristi internet preko mobilnog uređaja svih 7 dana u tjednu. Internet putem laptopa ili stolnog računala svih 7 dana u tjednu koristi 79% ispitanika. Slijedi 71% ispitanika koji svaki dan u tjednu gledaju televiziju, 60% ispitanika koji koriste internet putem tableta, te 53% ispitanika koji svaki dan u tjednu slušaju radio.

Istraživanje o korištenju interneta

Kako bi koristili internet, 95% ispitanika koristi računalo, 76% ispitanika mobilni uređaj, 33% tablet, a 8% njih igraću konzolu. 

Ovo nam ukazuje na važnost responzivnih web stranica tj. web stranica prilagođenih svim uređajima. Uz to što su responzivne web stranice pregledne i jednostavne za korištenje na svim uređajima, Google tražilica također preferira responzivne web stranice te im u rezultatima pretrage daje prednost ispred neresponzivnih stranica.

uredjaji koristenja interneta

Po pitanju društvenih mreža očekivano najpopularnija društvena mreža je Facebook koju svakodnevno koristi 71% ispitanika.

drustvene mreze istrazivanje

Najčešća aktivnost ispitanika na internetu jest pretraživanje interneta putem tražilice koju svakodnevno koristi 82% ispitanika. Zatim slijede aktivnosti povezane uz email koje svakodnevno obavlja 75% ispitanika.

aktivnosti na internetu

Istraživanje o korištenju online shoppinga i povezanim aktivnostima

Ovaj dio bit će posebno zanimljiv našim klijentima kojima smo izradili web shop i svima ostalima koji prodaju online.

Postotak ispitanika koji su kupovali preko interneta u zadnjih 6 mjeseci je 73%, dok u zadnjih mjesec dana je na internetu kupovalo 57% ispitanika.

Po pitanju metoda kojima najčeće plaćaju online nalazi se kreditna kartica koju za online kupovinu koristi 32% ispitanika. Zatim slijedi Paypal kojeg koristi 30% ispitanika, pouzeće koje koristi 22% ispitanika te uplata na račun prodavatelja, metoda koju koristi 13% ispitanika.

placanje web shop

Prosječan broj kupovina koji su ispitanici obavili u zadnjih 6 mjeseci je 15 kupovina, a u zadnjih mjesec dana 7 kupovina.

Prosječni iznos koji su ispitanici potrošili na online kupovinu u zadnjih 6 mjeseci je 1 270,15 kn a u zadnjih mjesec dana 468,00 kn.

broj iznos kupovina online

Kao glavnu motivaciju za kupovinu namirnica online ispitanici navode:

  • Dostupnost dućana 24 sata (neograničeno radno vrijeme) – 28% ispitanika
  • Dostava do vrata – 26% ispitanika
  • Ponuda artikala kojih nema drugdje (npr. u ’običnim’ prodavaonicama) – 20% ispitanika
  • Komfor – 18% ispitanika

Zaključak

Ovo istraživanje potvrdilo je sve veću važnost interneta kao jednog od najkorištenijih medija, kako za zabavu i informiranje tako sve više i za kupovinu. Online kupovina više nije bauk i nepoznanica većini ljudi, te sve više i više korisnika interneta otkriva prednosti kupovine online. Kako bi tvrtke poslovale u skladu sa modernim dobom i trendovima, krajnje je vrijeme uvrstiti i internet marketing u marketinšku strategiju tvrtke.