Facebook vs. Google AdWords oglašavanje – Koja oglašivačka mreža vam se više isplati?
Google AdWords već dugo vremena ima velikog konkurenta u PPC (pay per click) oglašavanju – Facebook Ads. Obje mreže su veoma popularne za oglašavanje na internetu te svaka ima svoje posebnosti i prednosti.
Ono što je bitno za vas kao oglašivača je u koju oglašivačku mrežu da uložite budžet za oglašavanje kako bi dostigli maksimalan povrat na investiciju.
Facebook Ads vs. Google Adwords oglašavanje
Google je prva kompanija koja je ozbiljno krenula u PPC (pay per click) oglašavanje. Google Adwords omogućuje oglašavanje milijardama ljudi koji svakodnevno pretražuju internet putem Googlea i surfaju na tisućama web stranicama koje prikazuju Google AdWords oglase.
Facebook, s druge strane, sa 1.65 milijardi aktivnih korisnika isto nije za zanemariti. Facebook je omogućio oglašavanje ciljanim korisnicima na temelju demografskih i ostalih informacija koje zna o svojim korisnicima. Baš te informacije na temelju kojih se lako može ciljati određena skupina ljudi čini Facebook veoma učinkovitom oglašivačkom mrežom.
Facebook zna što njegovi korisnici vole, što njihovi prijatelji vole, stranice s kojima imaju najviše interakcije, njihovu edukaciju i radna mjesta, gdje žive i veliki broj drugih detalja.
Znači, s jedne strane imamo Google koji zna što želimo tog trenutka pošto pretražujemo internet za tu ključnu riječ dok s druge strane Facebook zna što volimo.
Kada koristiti Google AdWords oglašavanje
Ako izbjegavate krucijalne pogreške u Google Adwords oglašavanju koje bi vam uzalud potrošile budžet, oglašavanje putem AdWords postaje veoma profitabilni prodajni kanal za skoro svaku djelatnost.
Svatko tko koristi Google tražilicu traži informacije, odgovore na pitanja ili proizvode / usluge za kupiti. Korisnici Google tražilice imaju jasnu namjeru i znaju što traže te koriste Google da to nađu na internetu.
Ako prodajete proizvode, usluge ili čak informacije (npr. pretplata na online magazin) koje ljudi traže, AdWords je pravi kanal za vas.
Glavne prednosti Google Adwords oglašavanja su:
- Veliki doseg do ljudi koji koriste Google tražilicu i surfaju na webovima Google partnera gdje se prikazuju oglasi
- Uz ključne riječi možete sami birati kada će se oglas pojavljivati
- Veliki broj opcija koji omogućuju optimizaciju kampanja i troškova
- Mogućnost brze konverzije tj. npr. osoba pretražuje Google jer želi odmah kupiti neki proizvod te klikne na vaš oglas i odmah obavi kupnju (u slučaju web shopa)
- Ciljanje ljudi na temelju lokacije, uređaja, države itd.
- Remarketing opcija – oglašavanje samo osobama koje su već posjetile vašu web stranicu
- Ako imate dobre prirodne rezultate na Google, uz plaćeno oglašavanje možete još više povećati doseg do kupaca koji traže određenu ključnu riječ jer ćete se 2 puta pojaviti u rezultatima pretrage na Googleu
Kada koristiti Facebook oglašavanje
Facebook oglašavanje također može biti prodajni alat no Facebook ipak nije toliko prodajno ‘nastojen’ kao Google. To je iz razloga što je korisnicima Facebooka primarno na pameti vidjeti što njihovi prijatelji rade, pročitati vijesti ili čuti se sa drugim osobama dok im kupnja nečega ili informiranje o proizvodu i usluzi nije direktno na umu.
Facebook je zato bolji za povećanje svijesti o brendu, povećanje popularnosti tvrtke ili njezinih proizvoda, te stvaranje odnosa sa ciljanom publikom.
Facebook je dobar marketinški alat za startup tvrtke, vlasnike manjih tvrtki sa manjim budžetima, izdavače, organizatore događaja, organizacije no i sve druge tvrtke koje primarno žele proširiti vijest o svojoj tvrki te upoznati svoju ciljanu publiku sa svojim proizvodima / uslugama.
Glavne prednosti Facebook oglašavanja:
- Možete koristiti tekst, slike i video u svojim oglasima
- Možete ciljati publiku na temelju njihovih interesa i demografskih karakteristika
- Retargeting – možete oglašavati osobama koje su već posjetile vaš web (kao i na Googleu)
- Možete koristiti Facebook oglase kako bi prikupili ‘lajkove’ za vašu Facebook stranicu, doveli posjetitelje na vaš web ili kako bi povećali prodaju
A korištenje Google AdWords i Facebook oglašavanja zajedno?
Definitivno je dobra ideja koristiti obje oglašivačke mreže u vašoj strategiji digitalnog marketinga. Obje mreže se mogu učinkovito koristiti istovremeno te je važno pratiti učinkovitost svake od njih i mjeriti povrat na investiciju kako bi osigurali da vam oglašavanje na tim mrežama uspješno funkcionira.
Prije nego krenete u oglašavanje na tim mrežama, korisno bi bilo postaviti Google Analytics za napredno praćenje kako bi znali koliko puta je obavljena željena aktivnost poput kupnje ili slanja upita od strane osoba koje su kliknule na vaš oglas.
Na taj način imat ćete predodžbu o tome da li vam je oglašavanje uspješno ili trebate nešto promijeniti poput teksta oglasa, poziva na akciju na web stranici ili nečeg trećeg.