Što je SEO “Link Building”?
Unutar SEO-a, izgradnja linkova (link building) igra važnu ulogu u poticanju organskog prometa putem tražilica, posebno u konkurentnim industrijama. U kombinaciji s jakim tehničkim temeljima SEO-a, odličnim SEO-om na stranici, izvrsnim sadržajem i dobrim korisničkim iskustvom, izgradnja linkova može biti super učinkovita u poticanju više organskog prometa.
Danas potreba za kvalitetom, relevantnošću i autentičnošću nikada nije bila važnija. Iako tehnike izgradnje neželjenih veza niske kvalitete mogu funkcionirati, one ne bi trebale igrati ulogu u strategiji organizacije koja gradi za dugoročni uspjeh organskog pretraživanja.
Vjerojatno je izgradnja linkova ovih dana više srodna odličnom marketingu, a organizacije koje to razumiju obično su one koje dugoročno pobjeđuju. Ali to ne znači da ne postoji tehnički aspekt izgradnje poveznica ili da se sve tehnike moraju vrtjeti oko vašeg proizvoda. Vidjet ćemo da još uvijek postoji mnogo više od ovoga i mnogo više za razumjeti nego ikada prije.
Definicija link buildinga
Izgradnja linkova je proces stjecanja hiperveza (hyperlink) s drugih web stranica na vaše. Hiperveza (obično se naziva samo veza ili link) način je za korisnike da se kreću između stranica na Internetu. Tražilice koriste veze za indeksiranje weba. Oni će indeksirati veze između pojedinačnih stranica na vašoj web stranici i indeksirati će veze između cijelih web stranica.
Nisu sve veze namjerno izgrađene od strane SEO-a ili marketinških stručnjaka. Mnogi od njih bit će stvoreni iz niza razloga, poput novinara koji pokriva vijest i linkovi koji vode na izvornu stranicu, ili blogera koji toliko voli svoj novi aparat za kavu da se povezuje s trgovcem koji im ga je prodao.Stjecanje linkova koje niste tražili je nirvana SEO-a.
To je uvijek nešto čemu biste trebali težiti i prema čemu biste se trebali graditi dugoročno. To činite tako da ulažete u rad kako bi vaša web stranica bila dostojna poveznica, bilo da se radi o izvrsnom proizvodu ili aspektu vaše usluge, ili kroz proizvodnju sjajnog sadržaja na koji se pozivaju druge web stranice.
Uz ovaj dugoročni pristup, također možete iskoristiti niz tehnika izgradnje poveznica koje vam omogućuju da izgradite svoj autoritet i povećate svoje šanse za dobro rangiranje i dobivanje prometa iz organskog pretraživanja.
Anatomija hiperveze
Kako biste razumjeli važnost izgradnje poveznica, važno je najprije razumjeti osnove kako se poveznica stvara, kako tražilice vide veze i što iz njih mogu protumačiti.
- Početak oznake veze: Naziva se tekst s linkom, ovo otvara oznaku veze i govori preglednicima i tražilicama da će veza na nešto drugo slijediti.
- Lokacija preporuke veze:“href” znači “preporuka hiperveze”, a tekst unutar navodnika označava URL na koji veza upućuje. Ovo ne mora uvijek biti web stranica; to može biti adresa slike ili datoteke za preuzimanje. Povremeno ćete vidjeti nešto drugo osim URL-a, koji počinje znakom #. Ove vas veze vode do određenog odjeljka URL-a.
- Vidljivi/tekst s linkom:Ovo je mali dio teksta koji korisnici vide na stranici i na koji trebaju kliknuti ako žele otvoriti vezu. Tekst je obično oblikovan na neki način kako bi se izdvojio od teksta koji ga okružuje, često plavom bojom i/ili podcrtavanjem, signalizirajući korisnicima da je veza na koju se može kliknuti.
- Zatvaranje oznake veze:Ovo signalizira tražilicama kraj oznake veze.
Što veze znače za tražilice
Postoje dva osnovna načina na koje tražilice koriste veze:
- Za otkrivanje novih web stranica koje potom mogu koristiti u svojim rezultatima pretraživanja
- Za pomoć pri određivanju koliko bi stranica trebala biti rangirana u rezultatima
Nakon što tražilice indeksiraju stranice na webu, mogu izdvojiti sadržaj tih stranica i dodati ga u svoje indekse. Na taj način mogu odlučiti smatra li da je stranica dovoljne kvalitete da se dobro rangira za relevantne ključne riječi (Google je napravio kratak video da objasni taj proces.) Kada odlučuju o tome, tražilice ne gledaju samo na sadržaj stranice — također gledaju na broj poveznica koje vode na tu stranicu s vanjskih web-mjesta i kvalitetu tih vanjskih web-mjesta. Općenito govoreći, što je više visokokvalitetnih web stranica koje povezuju na vas, veća je vjerojatnost da ćete se dobro rangirati u rezultatima pretraživanja.
Linkovi kao faktor rangiranja ono su što je omogućilo Googleu da počne dominirati tržištem tražilica još u kasnim 1990-ima. Jedan od Googleovih osnivača, Larry Page, izumio je PageRank, koji je Google koristio za mjerenje kvalitete stranice djelomično na temelju broja veza koje upućuju na nju. Ova metrika je zatim korištena kao dio ukupnog algoritma za rangiranje i postala je snažan signal jer je bila vrlo dobar način određivanja kvalitete stranice. Ispostavilo se da je ugradnjom ovoga u svoj algoritam Google uspio poslužiti mnogo korisnije i relevantnije rezultate pretraživanja od svojih konkurenata u to vrijeme.
Bio je toliko učinkovit jer se temeljio na ideji da se poveznica može promatrati kao glasanje o povjerenju stranici, tj. ne bi dobila linkove ako to ne zaslužuje. Teorija je da kada se netko poveže na drugu web stranicu, zapravo kaže da je to dobar resurs. Inače se ne bi povezivali s tim, slično kao što ne biste poslali prijatelja u loš restoran.
Međutim, SEO-ovi su ubrzo otkrili kako manipulirati PageRank i rezultatima pretraživanja za odabrane ključne riječi. U ovom trenutku, Google je bio daleko napredniji od većine tražilica, ali je još uvijek bio otvoren za manipulaciju jer nije bio baš dobar u razlikovanju veze visoke kvalitete i veze niske kvalitete.
Google je počeo aktivno pokušavati pronaći načine za otkrivanje web stranica koje su manipulirale rezultatima pretraživanja izgradnjom poveznica niske kvalitete, te je počeo s uvođenjem redovitih ažuriranja koja su bila posebno usmjerena na filtriranje web stranica koje nisu zaslužile rangiranje zbog loših poveznica.
To je također dovelo do toga da je Google počeo odbacivati brojne tehnike izgradnje poveznica koje su prije dobro funkcionirale; na primjer, slanje vaše web stranice u web imenike i dobivanje veze zauzvrat. Ovo je bila tehnika koju je Google zapravo preporučio u jednom trenutku, ali su je SEO-ovi zloupotrijebili i prekomjerno koristili, tako da je Google prestao prenositi toliku vrijednost s te vrste veze.
Tijekom godina, Google je aktivno kažnjavao rangiranje web-mjesta koje su pokušale takvu prekomjernu upotrebu ovih tehnika – koje se često nazivaju pretjeranom optimizacijom – u izgradnji poveznica. To je pojačalo brzinu 2012. s prvim od mnogih ažuriranja, koje je postalo poznato kao Penguin . Ova ažuriranja ciljala su na specifične tehnike izgradnje poveznica i vjerojatno su zauvijek promijenila izgradnju linkova. Od ovog trenutka nadalje tehnike izgradnje poveznica niske kvalitete mogle bi biti ne samo gubljenje vremena, već bi mogle i ozbiljno oštetiti sposobnost web stranice da se dobro rangira u organskim rezultatima pretraživanja. Zbog toga preporučamo razumijevanje Googleovih smjernica za webmastere i strategije izrade koje im se neće pokvariti.
Ne znamo potpuni algoritam koji Google koristi za određivanje svojih rezultata pretraživanja — to je “tajni umak” tvrtke. Unatoč toj činjenici, opći konsenzus među SEO zajednicom i nedavne studije su pokazale da veze još uvijek igraju veliku ulogu u tom algoritmu.
Općenito je prihvaćeno da, ako su svi ostali čimbenici jednaki, količina i kvaliteta poveznica koje upućuju na stranicu mogu napraviti razliku između rangiranja.
Za sada, međutim, nema sumnje da će vam, ako dobijete visokokvalitetne veze na svoju web stranicu, pomoći da se bolje rangirate i dobijete više prometa. Spomenuli smo “visoku kvalitetu” nekoliko puta, a postoji dobar razlog: fokus na kvaliteti raste kako Google postaje sve sofisticiraniji u filtriranju veza niske kvalitete. To izravno utječe na SEO, jer morate biti sigurni da su tehnike izgradnje poveznica koje odaberete usmjerene prvenstveno na tu kvalitetu.
Kako još izgradnja veza može koristiti mom poslovanju?
Ne samo da je izgradnja poveznica korisna jer može doprinijeti poboljšanju rangiranja i prometa iz organskog pretraživanja, već ima i niz drugih prednosti koje mogu koristiti vašem poslovanju.
Također je točno reći da veze dolaze prirodno kao rezultat drugih aktivnosti kojima središnji cilj možda nije stvaranje veza. Na primjer, ako pokrenete novi proizvod koji nikada prije nije viđen i koji je uistinu revolucionaran, vjerojatno ćete kao rezultat dobiti puno poveznica na svoju web stranicu. Ili ako stvorite izvrstan dio sadržaja koji je dizajniran da bude najbolji vodič u vašoj industriji (a zapravo i jest!), vjerojatno ćete kao rezultat dobiti veze.
Nijedna od ovih aktivnosti, stvaranje sjajnog proizvoda i stvaranje sjajnog sadržaja, neće biti učinjena zbog prednosti izgradnje poveznica, ali poveznice su posljedica aktivnosti.
Zato moramo razmišljati o izgradnji poveznica ne kao o samostalnoj aktivnosti, već kao o nečemu što se povezuje s drugim dijelovima vaše organizacije i gdje korist nadilazi same veze.
1. Izgradnja odnosa
Izgradnja linkova često može uključivati dopiranje do drugih relevantnih web-mjesta i blogova u vašoj industriji. Ovaj doseg se često odnosi na promociju nečega što ste upravo stvorili, kao što je dio sadržaja ili infografika. Uobičajeni cilj outreach-a je dobiti vezu, ali postoji mnogo više od toga: Outreach vam može pomoći da izgradite dugoročne odnose s ključnim utjecajnim osobama u vašoj industriji, a ti odnosi mogu značiti da vaša tvrtka postaje visoko cijenjena i pouzdana . To je samo po sebi vrijedno, čak i ako na trenutak zaboravimo izgradnju poveznica, jer stvarate prave evanđeliste i zagovornike svog poslovanja. U nekim slučajevima možete izgraditi odnose s piscima ili novinarima koji vas na kraju kontaktiraju i zatraže vašu pomoć, a ne obrnuto.
2. Slanje prometa preporuka
Razgovarali smo o utjecaju poveznica na vaše rangiranje, ali što je s utjecajem veza na promet preporuka? Dobra poveznica s vrlo posjećene web stranice također može dovesti do povećanja prometa. Ako se radi o relevantnoj web stranici, velike su šanse da je promet također relevantan i da može dovesti do povećanja potencijalnih kupaca ili prodaje.
U ovoj situaciji, vrijednost veze nije samo u SEO-u, već i o kupcima. Ako možete postaviti veze na svoju web stranicu ljudima koji su istinski zainteresirani za ono što radite, oni bi mogli kliknuti. Naravno, možda neće odmah izvaditi svoju kreditnu karticu i kupiti od vas, ali sada su svjesni tko ste i što radite.
3. Izgradnja brenda
Dobra poveznica može pomoći u izgradnji vašeg brenda i uspostaviti vas kao autoritet u svojoj niši. Postoje neke tehnike izgradnje poveznica, kao što je stvaranje sadržaja, koje ljudima mogu pokazati stručnost vaše tvrtke, a to može uvelike pomoći u izgradnji vašeg brenda. Na primjer, ako izradite dio sadržaja na temelju podataka iz djelatnosti i objavite ga, imate šanse da postanete poznati po njemu u svojoj djelatnosti. Kada provodite kontakt i pokušavate dobiti veze na sadržaj, pokazujete svoju stručnost i tražite od drugih ljudi u vašoj djelatnosti da vam pomognu u širenju riječi i pokažu drugima isto.
Važna napomena o izgradnji linkova u odnosu na “zaradu” veza
Ili, važnost postojanja web stranica na koje vrijedi povezivati.
Prije nego što izgradite veze, trebate nešto vrijedno za izgradnju veza. Često je to početna stranica vaše web stranice. Ipak, češće nego ne, gradite veze na specijalizirane resurse kao što su post na blogu, alat, istraživačka studija ili grafika. Ponekad ti elementi postoje mnogo prije nego što započnete kampanju izgradnje veza. Drugi put te resurse kreirate posebno s ciljem izgradnje veza.
Ovo uvodi koncepte zarade na poveznicama i “zasluživanje rangiranja”. Kao što ćemo raspravljati, sve kampanje za izgradnju poveznica moraju započeti s nečim što je vrijedno povezivanja. Vrlo je teško izgraditi veze na web-stranice niske vrijednosti, ali kada počnete s nečim uistinu vrijednim što ljudi smatraju korisnim ili vrijednim dijeljenja, izgradnja poveznica je mnogo lakši pothvat. Da ne spominjemo da, dugoročno, povećavate vjerojatnost da ćete dobiti veze koje niste tražili.