Platiti AdWords, uložiti u SEO ili oboje?
SEO ( optimizacija tražilice) i AdWords nude optimalne rezultate što se tiče prikazivanja određenih ključnih riječi ili fraza.
Što se tiče internet marketinga – imaju različite poglede.
SEO
SEO je metoda koja se fokusira kako bi napravila poveznicu između sadržaja web stranice i tražilice. SEO je skraćenica za Search Engine Optimization ( optimizacija tražilice ) koja pomaže kako bi se kod tražilica pojavili na višim mjestima pri prikazivanju rezultata pretraga.
SEOm se optimizira web stranica u smislu ključnih riječi i članaka – optimiziranjem pridonosi razlikovanju vaše stranice od ostalih te smještanju na viša mjesta u rezultatima pretrage.
SEO je proces kojemu je cilj povećati promet web stranice – obavlja se na način da izlistava i rangira web stranicu na visoka mjesta – neovisno o proizvodu, usluzi, tržištu, poslovanju ili nekom drugom sadržaju.
AdWords
Adwords predstavlja drugačiju vrstu internet marketinga – reklamiranje. Reklamom se pozicionirate na visoka mjesta ( ili npr. visoko sa desne strane ) u rezultatima pretrage na Googleu ili drugim tražilicama.
Ova metoda uključuje korištenje takozvanih korisničkih “user search queries” ( upita za pretraživanje ) i na temelju njih prikazuje povezane reklame sa upitima. Posjetitelj tada primjećuje vašu reklamu i pritiskom na nju odlazi na vašu web stranicu.
Temelj AdWordsa je takozvani “pay per click” ( plati po kliku ) sistem – znači da ste za svaki klik na vašu reklamu koji posjetitelji odluče pritisnuti dužni platiti određenu svotu novca.
SEO ili AdWords?
U praksi se preporučuje kombinacija korištenja SEO i AdWordsa kako bi postigli najveću pokrivenost za svoju web stranicu na rezultatima pretrage. Iako se za rangiranje na top pozicije koriste normalni rezultati pretrage svejedno se preporučuje korištenje i AdWordsa.
- SEO treba više vremena za prikazivanje rezultata nego AdWords, ali može pomoći pri višem Google rangiranju jer koristi više ključnih riječi pretrage. Za razliku od AdWordsa, SEO ne koristi nikakve naplate po kliku na link, no s druge strane obično treba mali trošak kako bi se održalo stanje na ljestvici tražilice.
- AdWords se može isključiti instantno, dok SEO treba više vremena kako bi utjecao na rezultate tražilice
- AdWordsom možete biti sigurni, manje –više, da će vaša web stranica biti prikazana u rezultatima pretrage. Postoji više načina kako će vas klijenti tražiti – po imenu, poslu, uslugama ili proizvodima, no to ne znači da će vas naći u rezultatima pretrage – AdWords vam daje sigurnost da će vas naći, neovisno o poziciji vašeg normalnog linka web stranice.
- SEO se bazira na traženju ključnih riječi spomenutih na web stranici.
- AdWords možete brzo djelovati na promjene tržišta, ciljati na nove izraze koje posjetitelji traže (npr. rezultat neke nove vijesti ili događaja)
- AdWords oglasi su prikazani na vrhu liste normalnih rezultata pretrage. Na nekim zaslonima ti oglasi su sve što posjetitelj vidi.
- Adwords cilja na više mogućih varijacija ključnih riječi koje se traže.
- AdWords se koristi na stranicama koje se registriraju za Google oglašavanje, Google tražilicu i na stranicama koje su povezane sa Googleom.
- AdWords je brza metoda ostvarivanja prodaje i veza.
- Ako bi isključili SEO, ranking web stranice bi vremenom počeo opadati.
- Najveći konkurenti Google AdWordsa su Yahoo! Search Marketing i Microsoft adCenter.
- SEO optimizira količinu i kvalitetu linkova koji dolaze na web stranicu.
- AdWords instanto povlači promet od trenutka početka kampanje. Zato je najkorisnije upotrebljavati AdWords sa novim web stranicama ili sa sezonskim proizvodima.
Došli smo do zaključka kako SEO i AdWords ne isključuju jedno drugo nego da su to 2 različita alata koja imaju isti cilj: PRODAJU. Ako želite da vaš prodajni kanal bude efektivan i uspješan ne isključujte nikakve opcije.
Također, nemojte zaboraviti da web stranica mora imati jasan cilj u smislu komuniciranja sa posjetiteljima kako bi ih pretvorili u potencijalne kupce. Nemojte “pre optimizirati” kako bi ostvarili bolji položaj na tražilicama – držite se važnog sadržaja koji će transformirati klikove u – POSAO.
Usporedba: SEO ili PPC (pay per click – “plati po kliku”)
Jedan i drugi imaju tone prednosti i nedostataka.
Zašto SEO?
- Povrat na investiciju SEO-a će nastaviti rasti još neko vrijeme, dok bi kod PPC-a vrlo brzo dosegla vrhunac i tamo se zadržala – bez porasta. To se događa zbog nekoliko razloga, npr. ako konstantno tražite slične stvari ( vezane uz vaše interese ) počet ćete viđati iste reklame – i s vremenom ih ignorirati.
- Obavljena istraživanja su pokazala da 85% klikova pripada pravim linkovima – a ne plaćenim oglasima.
- 86% web pretraživača više vjeruje SEO nego sponzoriranim, odnosno plaćenim oglasima.
Zašto PPC (pay per click)?
- PPC ima instantne rezultate i generira posjetitelje kako bi rekli – čim otvorite slavinu – mnogo brže nego što bi trebalo SEO-u.
- Omogućuje vam lakše upravljanje i kontrolu proračunom.
- 50% posjetitelja koji dolaze preko plaćenog linka će prije kupiti proizvod nego oni koji dolaze preko normalnih linkova.