logo

Kontaktirajte nas

Uhvatite korak s konkurencijom ili jednostavno isprobajte nove mogućnosti koje vam pruža Interent marketing. Oni koji su se oprobali samostalno ili preko druge agencije u kampanjama ili marketing aktivnostima, nudimo kvalitetnu nadogradnju pomoću naših certificiranih specijalista.
info@internetmarketing.hr
+385915012622
 

Google Analytics vs. Google Tag Manager

3 trenda u digitalnom marketingu koja će vladati u 2017.

Google Analytics vs. Google Tag Manager

Iako je riječ o sasvim različitim proizvodima, mnogi i dalje ne znaju čemu su oni namijenjeni. Često se susrećemo sa klijentima koji misle da im Google Tag Manager nije potreban zato što prate web stranicu putem Google Analyticsa.

U ovom članku saznajte neke od osnovnih razlika između Google Analyticsa i Google Tag Managera te zašto je bitno da koristite oba alata.

Google Analytics

Glavni posao Google Analyticsa je generiranje izvještaja i statistika za vaš web.

Neke od osnovnih podataka koje možete saznati uz pomoć Google Analyticsa su:

  • Koliko posjetitelja je bilo na mojoj stranici jučer?
  • Kojim web pretraživačem se najviše koriste moji posjetitelji?
  • Koja blog zapis na mojem web-sjedištu je najpopularniji?

Jedini način na koji Google Analytics može „znati“ sve ove podatke je ako postavite „tag“ na sve vaše stranice koje želite pratiti.

Tag je Javascript kod koji se postavlja na vašu web stranicu te on šalje Google Analyticsu podatke o osobama koje se nalaze na stranci.

Vaš Javascript kod možete postaviti i bez Google Tag Managera, ali on vam značajno olakšava situaciju.

Google Tag Manager

Kako samo ime govori, riječ je alatu koji vam omogućava manipulaciju „tagovima“. Kako sve više analizirate vašu stranicu, na nju stavljate sve veće količine koda koji vam omogućava te aktivnosti.

Da bi sve te tagove uspješno organizirali bez upletanja vašeg web developera, nužno je koristiti Google Tag Manager ili sličan alternativni alat.

Tagovi ne moraju biti samo dijelovi koda koji prate neke aktivnosti, oni mogu dodavati potpuno novu funkcionalnost na vaš web. Tako preko Google Tag Managera na jednostavan način možete postaviti npr. chat za korisnike weba ili pop up prozor iz kojega iskače najnovija ponuda.

Mnoge aktivnosti koje je moguće pratiti preko Google Analyticsa na jednostavniji se način mogu postaviti preko Google Tag Managera. On nam ujedno daje veću kontrolu nad našim webom te tako možemo postaviti značajno složenija praćenja koja ne bi mogli postaviti samo uz pomoć Google Analyticsa. Jednom kada su praćenja postavljena, rezultate ćemo analizirati putem Google Analyticsa.

 

Dakle, Google Tag Manger i Google Analytics su dva alata koja se međusobno nadopunjuju i uvelike pomažu razumijevanju i optimiziranju vaše web stranice.