Kako odrediti dobar KPI?
KPI (Key Performance Indicator) je mjerljiva vrijednost koja nam pokazuje koliko efikasno poduzeće ostvaruje zacrtane poslovne ciljeve. Svaka firma, barem u nekom obliku, trebala bi imati definirane ključne indikatore performansi.
Jedna od većih prednosti online marketinga je mjerljivost svih aktivnosti koje provodimo na mreži. Ostvarenje vaših KPI-eva tako u niti jednom trenutku ne smijete prepustiti slučaju. Kako se to ne bi dogodilo, prvi dio je uspješno postavljanje ciljeva.
Svaka firma, ili svaki klijent, priča je za sebe i stoga je nužan individualan pristup prilikom određivanja ciljeva kampanje i načina online promocije. Da bi vam pomogli u tome početi ćemo s definiranjem ciljeva.
Prilikom definiranja cilja kojega trebate ostvariti valja se prisjetiti materijala za koje ste čuli na fakultetima. Profesori su vam tako pričali o nekim SMART ciljevima i, da su imali priliku, zasigurno bi vam rekli kako sljedeći cilj nije ispravno postavljen:
„Želimo povećati prodaju!“
Na žalost, i dalje smo (pre)često svjedoci pretjerane simplifikacije ciljeva. Umjesto gore napisanog cilja, mnogo je bolje ovako definirati cilj.
„U narednih 3 mjeseca putem Google oglašavanja potrebno je povećati prodaju za 10%. Uz to, potrebno je povećati vrijednost narudžbe za 30%. “
Svaka metrika koja značajno utječe na dohodak (prihod, trošak) i/ili konverziju (mikro ili makro) može nam poslužiti kao dobar KPI.
Primjeri dobih KPI-ova u digitalnom marketingu i izvan njega:
- Bruto dobit
Bruto dobit = prihod od prodaje – direktni troškovi
- Bruto marža
Bruto marža = (bruto dobit/prihodi)*100
- Neto dobit
Neto dobit = prihod od prodaje – cjelokupni troškovi
- Neto marža
Neto marža = (neto dobit/prihodi) * 100
- Ekonomska vrijednost
Ekonomska vrijednost = prihodi + ukupna vrijednost od konverzija + ukupna vrijednost konverzije zadnjim klikom
- Povrat investicija (ROI)
Povrat investicija = (prihodi od investicija – troškovi investicija)/troškovi investicija
- Trošak po stjecanju leada
Trošak po leadu = ukupni trošak/broj leadova
- Trošak akvizicije
Trošak akvizicije = ukupan trošak/broj akvizicija
- Stopa konverzije
Stopa konverzije = (broj ostvarenih konverzija/broj posjeta) * 100