Trebate li voditi sami Google kampanje ili prepustiti taj posao agenciji?
Google Adwords je sa svojom PPC (Pay Per Click) uslugom zavladao svijetom oglašavanja. Uz doseg od 90% Internet korisnika svakog mjeseca, Google AdWords je daleko najveća oglašavačka mreža danas.
Marketinški stručnjaci svjesni su prednosti koje donosi ovakva vrsta oglašavanja, ali često se muče pri donošenju odluke oko toga tko bi trebao voditi njihove online kampanje. Isplati li im se ulagati u razvoj vlastitog kadra ili je isplativije angažirati agenciju da radi u njihovo ime?
Ako ste i vi jedan od mnogih marketinških stručnjaka/voditelja poslovanja koje muči ovo pitanja, nastavite čitati, probati ćemo na objektivan način predstaviti prednosti i mane oba načina ulaganja vaših sredstava.
Postoji nekoliko najvažnijih kategorija koje morate uzeti u obzir kako bi donijeli ispravnu oduku. To su: vrijeme, iskustvo, budžet i analiza.
Vođenje marketinških kampanja in-house
Vrijeme – Da bi sami vodili marketinške kampanje morate imati obučeni kadar koji ima potrebno iskustvo za postizanje očekivanih rezultata. Svakako morate uzeti u obzir vrijeme koje bi oni mogli utrošiti na neke druge aktivnosti. Uz to, internet oglašavanje je dinamično područje u kojem su izmjene učestale, stoga morate voditi računa da je vaš tim upoznat s najnovijim trendovima.
Iskustvo – Nikako nije poželjno da vaše kampanje vode početnici. Osobe koje su zadužene za oglašavanje moraju znati što rade i kako izbjeći zamke svakodnevnog posla. Preporučljivo je da budu Google certificirane osobe koje imaju znanje rada u Google Analyticsu, te da redovito posjećuju relevantne konferencije i događaje.
Budžet – Možete koristiti bilo koji budžet koji vam odgovara ako imate vlastiti tim unutar tvrtke.
Analiza – Kada imate in-house tim, jedini alat za analizu biti će vam besplatna verzija Google Analyticsa. To ne mora biti ništa loše budući da je riječ o iznimno dobrom alatu koji može zadovoljiti i zahtjevne korisnike. Ipak, pobrinite se da vaš tim ima iskustvo i potrebno znanje da bi mogao donijeti ispravne zaključke.
Outsourcing vaših marketing kampanja
Vrijeme – Profesionalne agencije obično imaju vlastite specijalizirane alate i softvere koji im omogućavaju lakše i brže ostvarivanje zacrtanih ciljeva. Vođenje AdWords kampanja je njihova specijalnost, stoga se izvrsno snalaze u postavljanju, nadgledanju i optimiziranju vaših kampanja koje će uvijek imati zacrtane ciljeve.
Iskustvo – Agencija koja sebe želi predstaviti kao jedna od najboljih na tržištu mora imati specijaliste s visokom razinom iskustva u poslu. Na taj način vi si osiguravate suradnju s ekspertom koji godinama prati najnovija zbivanja i ima uvide koje početnici nemaju.
Budžet – Osim što će naplatiti proviziju, većina agencija također ima uvjet minimalne potrošnje klijenta.
Analiza – Nerijetko, osim specijalista za oglašavanje, agencije imaju i posebne specijaliste za analizu vašeg weba. Oni će vam pomoći odgonetnuti koliko vam se isplati ulagati u pojedine promocijske kanale. Uz to, pomoći će vašim kampanjama s vrijednim uvidima koji mogu značajno utjecati na uspješnost pojedine kampanje.