Što je digitalni a što internet marketing te koja je razlika između inbound i outbound marketinga
Ako ste se ikada zapitali što je to digitalni a što internet marketing te koja je razlika između inbound (ulaznog) i outbound (izlaznog) marketinga, ovaj članak će vam razriješiti nedoumice.
Što je to digitalni marketing
Digitalni marketing je širok pojam koji opisuje skup marketinških procesa koji koriste sve raspoložive digitalne kanale za promoviranje proizvoda/usluge ili za građenje brenda. Digitalni marketing se u velikom broju slučajeva pokazao uspješnijim i učinkovitijim od tradicionalnog marketinga te je veliki broj tvrtki prešao sa novinskih oglasa na PPC kampanje i razne druge oblike digitalnog marketinga.
Velika prednost digitalnog marketinga a pogotovo internet marketinga naspram tradicionalnog marketinga je veća mogućnost praćenja uspješnostikampanja i aktivnosti te jeftiniji načini promoviranja. Iz tog razloga veliki broj tvrtki preferira digitalni marketing.
Kanali koji čine digitalni marketing su:
- web stranice
- društvene mreže
- baneri
- email marketing
- mobilni marketing
- optimizacija za tražilice (SEO)
- PPC (pay per click) kampanje
- TV
- SMS
- i sve ostalo s digitalnim temeljem.
Što je to internet (online) marketing
Internet marketing je podkategorija digitalnog marketinga. To je zapravo najvažniji dio, jer većina digitalnih marketinških aktivnosti spada unutar granica internet marketinga. Kao što samo ime govori, internet marketing uključuje samo online kanale tj. kanale koji koriste internet.
Glavni kanali internet marketinga
Web stranica – web stranica je osnova internet marketinga jer je skoro svim internet marketing kampanjama i aktivnostima cilj dovesti potencijalne kupce na web stranicu gdje oni mogu saznati više o tvrtki i ponudi. Kada potencijalni kupci dođu na stranicu i upoznaju se sa ponudom, krajnji cilj je da postanu kupci.
Search marketing (SEM) (marketing na tražilicama) – bilioni ljudi dnevno koriste tražilice što predstavlja veliki potencijal za promociju. Primjerice, u Google tražilici se svake sekunde pretraži 40 000 upita. Marketing na tražilicama se sastoji od dvije aktivnosti: optimizacija za tražilice (SEO) i plaćeno oglašavanje na tražilicama.
Optimizacija za tražilice uključuje optimizacijske tehnike kojima je cilj ostvariti što bolje pozicije na tražilici. Što je bolja pozicija na tražilicama, veća je šansa da će ljudi završiti na vašem webu. Ako je web stranica na 1. poziciji za određenu ključnu riječ dobiti će najviše posjetitelja.
Plaćeno oglašavanje na tražilicama funkcionira na način da kada osoba na tražilici upiše neki upit, pojavi se oglas koji je srodan tom upitu. Na taj način se dobiva ciljana publika koja je već zainteresirana za ono što nudite pa takav način oglašavanja ima dobre rezultate. Najpopularnije način oglašavanja na tražilici je PPC (pay per click) oglašavanje koje se plaća po kliku a najpoznatiji alat je Google AdWords.
Marketing na društvenim mrežama je zadnjih godina postao veoma popularan s obzirom da milioni ljudi provode značajan dio vremena na društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera, Google+, YouTubea, LinkedIna i ostalim mrežama.
Content marketing (sadržajni marketing) predstavlja pisanje sadržaja koji će privući kupce i zadržati ih. To je iznimno bitan marketinški segment koji se uklapa sa optimizacijom za tražilice. Kvalitetan sadržaj je osnova dobrog pozicioniranja na tražilicama i iz tog razloga content marketing i optimizacija za tražilice ne idu jedno bez drugog.
Email marketing je jedan od najvažnijih alata internet marketinga. Email se pokazao najučinkovitijim načinom za pretvaranje posjetitelja u kupce. Email marketing funkcionira na način da prikupljate email adrese osoba zainteresiranih za vaše proizvode i usluge te uz njihovo dopuštenje im šaljete newslettere.
Mobilni marketing – u 2015. godini više od polovice (52,7%) korisnika mobilnih telefona je koristilo internet na mobitelu. Svake godine se sve više i više ljudi koristi mobitel kako bi pretraživali internet, koristili društvene mreže ili pronašli proizvod ili uslugu za koju su zainteresirani. Mobile marketing uključuje stvaranje sadržaja i oglasa koji su pogodni za pregledavanje na mobilnim uređajima.
Baneri su oglasi sa promotivnom porukom koji vode na web stranicu oglašivača. Banere se često može vidjeti na web stranicama, mobilnim aplikacijama, u newsletterima i sl.
Što je inbound a što outbound marketing
Inbound (ulazni) marketing se fokusira na stvaranje kvalitetnog sadržaja koji privlači ljude prema Vašoj tvrtki i proizvodu/usluzi. Stvaranjem sadržaja koji je usklađen sa interesima vaših kupaca, prirodno privlačite posjetitelje na vašu web stranicu i s vremenom te posjetitelje možete pretvoriti u kupce. U inbound marketingu ključna je stvar da posjetitelji sami dolaze do vas umjesto da im vi promovirate vaš proizvod i uslugu. Inbound je najjeftiniji i često najučinkovitiji način privlačenja kupaca no zahtjeva više vremena da bi se rezultati počeli pojavljivati.
Inbound marketing je marketing zasnovan na dopuštenju. Primjer inbound marketinga je:
- email marketing – ljudi su se sami pretplatili i dali dopuštenje da im se šalju mailovi
- društvene mreže – ljudi sami odaberu ‘lajkati’ vašu Facebook stranicu da vide vaše objave
- optimizacija za tražilice – ljudi sami dolaze na vašu web stranicu koja im se pojavila u rezultatima pretrage za određeni upit
- content marketing – ljudi sami dolaze na vašu web stranicu pročitati o nečemu što ih već zanima
Outbound (izlazni) marketing predstavlja prikazivanje oglasa i promotivnih poruka osobama koje to nisu zatražile.
Outbound marketing uključuje:
- oglase u novinama i časopisima
- slanje promotivnih materijala na kućnu adresu
- baneri
- masovno slanje emailova bez dopuštenja itd.