SEO optimizacija Web Shopa
i Web stranice
ON SITE i ON PAGE SEO OPTIMIZACIJA
On-page SEO ključan je za optimizaciju tražilica jer pomaže Google-u razumjeti o čemu se radi u svakom dijelu sadržaja na vašoj web stranici. Što bolje Google razumije vaš sadržaj to ćete biti više rangirani u ptretraživanju, što znači više organskog prometa, konverzija i prihoda. On-page SEO poboljšava i samo korisničko iskustvo ako se implementira kako treba.
On-site SEO, iako mnogi misle kako je to isto kao i On-page SEO to su dvije odvojene stvari. On-site SEO se bavi stvarima poput dupliciranog sadržaja, struktrue web mjesta, indeksiranja i optimiziranja brzine stranice i brzine web mjesta.
Ukratko, On-site SEO se usredotočuje na rad cijele web stranice, dok On-page SEO se usredotočuje na određene URL-ove.
Prednosti SEO optimizirane web stranice
- Pojavljivanje pri vrhu Google organskih rezultata
- Povećanje broja impresija i klikova
- Veći broj posjetitelja na stranici
- Povećanje prodaje proizvoda/usluga
- Niži troškove oglašavanja
- Bolji rezultati kod oglašavanja
- Poboljšanje brzine web stranice
- Poboljšanje korisničkog iskustva
- Povećanje rejtinga na Google-u
- Dugoročni benefiti - bolji organski rezultati
Obratite nam se i optimizirajte svoju web stranicu.
Ipak, što je zapravo SEO optimizacija?
Tokom našeg dugogodišnjeg rada, primijetili smo da je SEO optimizacija vrlo nesretan i neshvaćen pojam o kojemu se puno piše i govori ali malo otkriva. Stvorena je velika konfuzija oko učinkovitosti SEO optimizacije i načinu na koji se ona implementira.
Veliki broj ljudi shvatilo je SEO optimizaciju kao nekakvu radnju koju webmaster napravi “ispod haube” i onda stranica najednom magično poziciju na vrhu pretrage.
SEO se pokušava prikazati kao sveti gral „organskog“ pristupa digitalnom marketingu kada bi ga samo znao netko implementirati. Naime, SEO je najlakše shvatiti ako se postavite u poziciju Google-a i shvatite koji je njihov problem.
Google nastoji od tisuća rezultata prikazati one najrelevantnije za korisnikov upit (ono što upisuje u tražilicu), a kako bi to mogao učiniti, morao je implementirati neke strategije procjene relevantnosti web mjesta. Postoji puno podkategorija SEO optimizacije, no ovdje se fokusiramo na ON Site i ON Page optimizaciju.
Prilikom provođenja ON Site optimizacije, primarno se fokusiramo na to da web stranica zadovoljava neke osnovne tehničke kriterije. Bitno je da su svi linkovi (URL-ovi) na svim stranicama kvalitetno povezani, da nema Error 404 i sličnih stranica, da stranica funkcionira zadovoljavajućom brzinom, te se moramo pobrinuti su sve stranice Indeksirane na Google Search Console.
Prilikom provođenja ON Page optimizacije radimo cjelovite zahvate na konkretnom sadržaju stranice kako bi ga stavili u kontekst sa pojmovima koje ljudi pretražuju. Ovaj dio optimizacije može značajno utjecati na finalan izgled sadržaja, zahtjeva analizu i istraživanje tržišta, te je najzahtjevniji po pitanju vremena i resursa.
Idealno bi ga bilo provesti prilikom same izrade web stranice, prilikom osmišljavanja sadržaja.
Kako cjelovita SEO Optimizacija funkcionira? - SEO Optimizacija web shopa i Web Stranice
Prvo je pitanje optimizacija za što? Jako je bitno za istaknuti da je SEO Optimizacija vezana uz kontekst, te da ponekad i klijent mora sudjelovati u samoj optimizaciji.
Dijelovi stranice nad kojim imamo najveću kontrolu su: URL stranice, naslov stranice, naslov sadržaja i sadržaj. Postoje i još neki dijelovi koji se preklapaju i sa područjima UX (User Experience) i UI (User Interface). Također možemo utjecati na naslov (ljubičasto na slici dolje) koji se prikazuje na Google Tražilici, te na opis koji piše ispod sivim slovima.
Ipak, kako bi SEO optimizacija imala smisla, ključan problem je kako odabrati što točno staviti u te naslove i opise, te kakav sadržaj namjeravamo staviti na stranicu.
Moramo krenuti od istraživanja ključnih pojmova, koji su relevantni za vašu uslugu ili proizvod, te koji imaju istovremeno dovoljnu količinu pretraga kako bi se uopće isplatilo optimizirati stranicu za taj pojam.
Najbitnija stvar je da se kompletan sadržaj kroji oko odabranog pojma, što je najskuplji dio web stranice, te je odabir tog pojma iznimno bitan kako se ne bi uzaludno tratili resursi.
2 Najbolja načina za određivanje SEO pojmova
SEO pojmove možemo određivati na mnoge načine.
Ipak, s obzirom da ovo područje zahtjeva nešto pokušaja i pogreške, bitno je imati metodologiju koja donosi konsistentne pomake prema gore. SEO optimizacija Web Shopa može se do neke mjere razlikovati u odnosu na SEO optimizaciju web stranice neke usluge, udruge, kluba i sl. Prilikom optimizacije Web Shopa potrebno je obratiti pažnju i na imenovanja i branding proizvoda ako nad time imamo kontrolu, pogotovo ako se tvrtka također oglašava na drugim platformama ili koristi integrirane marketinške komunikacije.
Kreiranje unikatnih i pamtljivih imena i brandova generičkih proizvoda može vam uvelike smanjiti troškove SEM-a (search engine marketing). Kod shopa se najviše posvećujemo ON Site seo-u i slažemo sustav tako da već automatski obavlja dobar dio optimizacije nakon što primi osnovne informacije o proizvodu.
SEO optimizacija web stranice vrši se tako što pokušavamo unaprijed (za vrijeme izrade web stranice) odabrati nekoliko ključnih pojmova vezanih uz vašu branšu, te krojiti sadržaj stranice oko tih pojmova. Postoje i dodatni uvijete poput frekvencije ponavljanja odabrane riječi u tekstu i ukupnoj duljini samog teksta. Idealno bi bilo preko 600 riječi u tekstu, te da se ključni pojmovi ponavljaju cca 1-2% u tekstu.
Evo naprimjer u tekstu iznad gjde piše “SEO optimizacija web stranica vrši se…” trebalo je pisati “SEO optimizaciju vršimo…”, no zbog posvećenosti određenom broju ponavljanja pojma u tekstu povremeno moramo odabrati i suboptimalna rješenja sa stajališta čitatelja.
Ključnih pojmova može biti i više. Naprimjer, mi se u ovom tekstu fokusiramo na pojmove SEO Optimizacija, SEO optimizacija web shopa i SEO optimizacija web stranice. Ipak, očito je kako ih ne može biti više od nekoliko a da istovremeno budu zastupljeni u naslovu stranice, naslovu na pretrazi (max. 60 znakova), tekstu u opisu na pretrazi (max 160 znakova). To nas ograničava u pokušaju da nabacamo razne pojmove po stranici.
Kako bi kvalitetno odabrali polazne pojmove korisno je i koristiti metodu buyer persone i identificiranja internog i eksternog problema našeg potencijalnog klijenta.
Interni problem predstavlja što klijenta muči odnosno s čime ima problema (npr. smeta ga susjedova mačka jer mijauče), dok je eksterni problem njegova potraga za rješenjem (npr. gdje kupiti kvalitetne čepiće za uši).
Eksterni problem nam daje pojmove koje koristimo za optimizaciju sadržaja, dok nam interni problem daje teme kojima ćemo popuniti sadržaj i kreirati tekst.
Ljudi će u potrazi za rješenjem svojeg problema naići na vašu web stranicu i uočiti da vi razumijete njihov interni problem. Tu već ulazimo i u područje UX-a. Ipak, nakon što imamo metodu, kako ćemo na kraju odrediti koje ključne pojmove želimo?
Dva su korisna načina:
1. Poznavanjem internog problema našeg potencijalnog klijenta, uz pomoć Google Keyword findera ćemo pokušajem i pogreškom identificirati ključne pojmove koji su relevantni i imaju značajan broj pretraga. Ovaj je pristup najbolje primijeniti prilikom samog kreiranja web stranice.
- Korištenjem podataka sa Google Ads-a. Ovaj pristup preporučamo svima koji su već napravili web stranicu koja nije u startu SEO optimizirana, već neko vrijeme posluju, te su odlučili potražiti Agenciju za Digitalni Marketing.
Korištenje rezultata kampanje na Google Ads-u možemo puno kvalitetnije utvrditi pojmove koji zaista dovode nove klijente na stranicu. Ipak, najbitnije su nam konverzije.
Google Ads nam uvelike olakšava testiranje pojedinih pojmova pretrage, bez mukotrpnog rada na SEO Content-u (SEO sadržaju), a istovremeno donosi i brze rezultate.
Oglašavanje stranice na kojoj SEO optimizacija nije napravljena je nešto skuplje, no testiranje pojmova ipak je jeftinije od kompletne izmjene stranice i čekanja rezultata kako bi vidjeli je li optimizacija uopće napravljena u pravom smjeru.