logo

Kontaktirajte nas

Uhvatite korak s konkurencijom ili jednostavno isprobajte nove mogućnosti koje vam pruža Interent marketing. Oni koji su se oprobali samostalno ili preko druge agencije u kampanjama ili marketing aktivnostima, nudimo kvalitetnu nadogradnju pomoću naših certificiranih specijalista.
info@internetmarketing.hr
+385915012622
 

Utjecaj prelazaka na https na SEO rangiranje web stranice

utjecaj-https-na-google-rezultate-na-trazilici

Utjecaj prelazaka na https na SEO rangiranje web stranice

Migracija iz HTTP u HTTPS

Google je objavio ( u kolovozu 2014. godine ) da će od tada njihov SERP algoritam za pozicioniranje u pretrazi početi davati malo bolje rangiranje web stranicama s HTTPS nego HTTP web stranicama. Za sada tek oko 1% web stranica ima koristi od tih promjena algoritma ali predviđa se da će se u budućnosti bitno povećati uloga HTTPS za poziciju na SERP-u neke web stranice.  *SERP – Search engine result page (Stranica s izlistom rezultata pretrage na Googlu).

Mislimo da je vrijeme za prebacivanje na HTTPS, pogotovo za tvrtke koje žele ozbiljnije online poslovanje s vrijednim klijentima. Nedavna googleova najava je samo izazvala inicijativu da mi kao web agencija trebamo pratiti trendove i obavještavati, educirati naše klijente.

Što je sigurnost web stranice?

U jednoj rečenici: Šifriranje (enkripcija) internet prometa koji se odvaja između korisnika te ovlaštenog vlasnika web stranice. To se ostvaruje sa HTTPS (Hypertext Transport Protocol Secure) certifikatom. URL (adresa web stranice) počinje sa https:// umjesto http://. Ako korisnik ispuni obrazac na web stranici podaci će biti poslani šifrirani (obično sa 2048 bit enkripcijom) na web server.

Što može poći po zlu?

Već duže vrijeme smo se htjeli prebaciti sa http na https ali nikada nismo jer smo mislili da je s time previše posla. No, u jednom trenutku moramo povući crtu i napraviti to jer će u budućnosti https ipak biti bolji izbor za web stranice.

Također zabrinuti smo da će prebacivanje na https negativno utjecati na rangiranje kod tražilica, te da bi mogli izgubiti većinu naših veza. Raspravljali smo o tome da li bi se trebali prebaciti sa www domene na domenu bez www. To bi značilo promjenu sa http://www.kuhada.com na https://kuhada.com

Mijenjajući ime domene kao i dodavanje https bi uzdrmalo rangiranje naše web stranice. To je bila naša pretpostavka i zato smo se samo prebacili na https a ostavili www ispred imena domene koju koristimo.

Kako bi bili sigurni da tranzicija na https ide glatko treba poštivati određena pravila i zato smo napravili ovaj mali popis:

Kako migrirati na HTTPS?

  • Provjerite da vaši linkovi koriste relativne putanje. Kao <a href=”/kuhada.com/blog/abc.html”> RELATIVNI LINK </a> i <a href=”http://www.kuhada.com/blog/abc.html”> APSOLUTNI LINK</a>
  • Kupite SSL certifikat
  • Generirajte CRS (Certificate Signing Request) na svom web serveru (vaš hosting uslužitelj vam može pomoći s time)
  • Ažurirajte svoje Facebook aplikacije te Google plus račune koji će voditi do novog URL-a.
    Ažurirajte URL-ove gumbova Google plusa i Facebooka. Budite svijesni da vaš brojač “like-ova” broji samo za određeni-fiksni URL. Promjenom URL-a gubite sve “like-ove” koji pripadaju tom URL-u.
  • Ako imate apsolutnu putanju do vaše mape weba u datoteci robots.txt nemojte ju zaboraviti ažurirati!
  • Nemojte zaboraviti ažurirati Google analitycs URL
  • Pobrinite se da koristite relativne protokol URL-ove za sve ostale domene/skripte/slike/css datoteke koji su nužni za funkcioniranje vaše web stranice. Npr. <script src=”//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.1/jquery.min.js”></script> nema http:// na početku.Ako ste pomiješali URL-ove neki preglednici će vas obavještavati sa dosadnim porukama da je web stranica nesigurna i tako zbuniti korisnika.
    Želite se pobrinuti da koristite protokol relativne URL-ove na čitavoj web stranici.
  • Ažurirajte glavne linkove sa https:// tehnički, preusmjeravanjem 301 bi trebao proći takozvani “link-juice” koji bi vodio do nove web stranice, ali ako ste u mogućnosti podesiti neke glavne linkove trebali bi to napraviti.
  • Preusmjerite sav promet iz http u https sa pravilom preusmjeravanja 301. Ako vaša web stranica radi na apache-u možete iskorisiti sljedeće pravilo u vašoj HTACCESS datoteci:
    • RewriteCond %{HTTPS} off
    • RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI}
    • [L,R=301]
    • # Now, rewrite any request to the wrong domain to use www.
    • RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
  • Instalirajte SSL certifikat na vaš web server ( ponekad je potrebno ponovo pokrenuti server što uzrokuje kratki “down time” servera)
  • U najboljem slučaju – imajte popis vaših URL-ova prije migracije kako bi ste ih poslje mogli provjeriti ako su preusmjerene na HTTPS verziju.
  • Testiraje svoj SSL certifikat: Ssllabs.

Rezultat prebacivanja na HTTPS

Stručnjaci iz Cloudteca su proveli istraživanje na nekoliko web stranica te pratili promjene uzrokovane prebacivanjem sa HTTP na HTTPS.

Ukratko: Web stranice nisu pretrpjele pad prometa – zapravo, promet im se u prosjeku povećao za 7% ( naravno, mjerenja su bila u vremenskom periodu od jednog mjeseca što bi mogao označavati i nekakav sezonski porast )

“Google rangiranje ključnih riječi mjerili smo na tjednoj bazi kako bi provjerili SEO aktivnosti, te kako bi bili sigurni da se ne opada u rangu (ljestvici). To nam je dalo priliku za dokumentaciju tranzicije iz http u https te usporedbu kako to utječe na rangiranje web stranica.”

Došli su do zaključkaprijelaz na HTTPS je prošao dobro. Nije bilo nekih većih problema. Što se tiče prometa na web stranici – ostao je isti, a Google-ov rang pretraživanja se poboljšao – za određene ključne riječi. Sve u svemu zadovoljni su provedenim istraživanjem i nadaju se da će se u budućnosti sve više stranica odlučiti na korak prelaska na HTTPS sa snažnim stavom sigurnijeg komuniciranja preko interneta.