logo

Kontaktirajte nas

Uhvatite korak s konkurencijom ili jednostavno isprobajte nove mogućnosti koje vam pruža Interent marketing. Oni koji su se oprobali samostalno ili preko druge agencije u kampanjama ili marketing aktivnostima, nudimo kvalitetnu nadogradnju pomoću naših certificiranih specijalista.
info@internetmarketing.hr
+385915012622
 

Razlika između SEO i SEM

Razlika između SEO i SEM

Razlika između SEO i SEM

Izrazi SEO (search engine optimization) i SEM (search engine marketing) su slični i, iako se nekad koriste za istu stvar, to su dva različita područja.

Većina vlasnika malih tvrtki zna nešto o SEO-u i različitim metodama postizanja boljih rangova u rezultatima pretraživanja. Druga bitna taktika za internet poslovanje je SEM (search engine marketing) koji uključuje stvari poput optimizacije, plaćenih oglasa i ostalih servisa vezanih za tražilice.

Što je točno optimizacija za tražilice (SEO)?

SEO može biti opisan kao skup strategija i metoda korištenih kako bi se osiguralo da je web stranica lako pristupačna tražilicama i kako bi ju one lakše pronašle.

Cilj uspješnog SEO-a je postići visoki rang na stranici rezultata pretraživanja (Google, Bing, Yahoo itd.). Internet korisnici često ne listaju stranice rezultata i bitno je postići što bolju poziciju kako bi se postigao što veći promet.

ŠTO JE WEB STRANICA VIŠLJE POZICIONIRANA MEĐU REZULTATIMA, VEĆE SU ŠANSE DA ĆE JU KORISNIK POSJETITI.

SEO je tipično skupina “white-hat” metoda koje webmasteri i content produceri prate kako bi se postigao bolji rang. Neke od njih su:

  • stvaranje i objava odličnog sadržaja
  • korištenje i analiza ključnih riječi
  • izgradnja linkova kako bi se povećala njihova popularnost
  • korištenje društvenih mreža poput Facebooka i Twittera
  • poboljšanje navigacije

Što je Search Engine Marketing?

Mnogo ljudi kreće s kvalitetnim webom i ulaže u SEO, no znaju zaboraviti drugu bitnu komponentu, a to je SEM.

SEM je širi pojam od SEO-a i koristi se kako bi se adresirale različite opcije dostupne za korištenje tražilica, uključujući plaćene oglase. SEM se često koristi kako bi se opisali postupci vezani za istraživanje, objavu i pozicioniranje web stranice na tražilicama. Uključuje stvari poput SEO-a, plaćenih glasa i ostalih servisa vezanih za tražilice.

SEM vam nudi mogućnost plaćanja ovisno o broju klikova (plaćate samo za klikove koji odvedu posjetitelje s reklame na vašu stranicu). Oglasi u uspješnoj SEM kampanji bit će prikazani onim korisnicima ko traže vaše proizvode ili usluge, što dovodi do većeg stupnja konverzije.

SEO SME SMO venn diagram

Razlika između SEM-a i SEO-a

SEM je širi pojam od SEO-a. Dok SEO pokušava osigurati bolje pozicije u organskoj pretrazi, SEM koristi tražilice kako bi oglašavao vašu web stranicu ili posao internet korisnicima te preusmjerio više ciljanog prometa na vašu web stranicu.

Npr. kada ljudi tražilicom naprave pretragu “modne torbe”, organski rezultati pretraživanja (u sredini) su dio gdje vam može pomoći SEO. Plaćeno oglašavanje ili sponzorirane poveznice su one koje su istaknuto prikazane na vrhu ili kraj organskih rezultata i rezultat su SEM-a.

SEO i SEM nisu konkurentni servisi. SEO se smatra podgrupom SEM servisa. Ako želite voditi posao na internetu, trebate biti vidljivi i u organskim i u plaćenim poveznicama, što znači da vam trebaju i SEO i SEM.